لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار

داستانهایی از قضاوتهای امیرالمومنین حضرت علی (ع)

لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار

داستانهایی از قضاوتهای امیرالمومنین حضرت علی (ع)

تشکر و قدردانی

از تمام دوستانی که در این مدت کم اظهار لطف فرموده و مشوق من در ادامه کار شده اند تقدیر وتشکر می کنم. خواهشمندم با نظرات خود من را ر ادامه این وبلاگ یاری فرمائید. باشد که لطف حق شامل حال همه ما گردد. در ضمن از دوستانی که قول طراحی یک قالب برای این وبلاگ داده اند خبری نشده .. چرا؟؟؟؟
نظرات 1 + ارسال نظر
هستی سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:41 ق.ظ http://www.ryhanfra.blogfa.com

سلام

چه کسی دوست خداست؟
از امام حسن عسکرى علیه السّلام روایت شده که آن حضرت از پدرش از اجداد طاهرینش نقل فرمود:

روزى رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم به یکى از اصحابش فرمود: اى بنده خدا، حبّ و بغضت باید در راه خدا باشد و در راه خدا دوستى و دشمنى کن، زیرا جز به این طریق به ولایت خدا نخواهى رسید. نیز هیچ کس طعم ایمان را نمى ‏چشد، اگر چه زیاد نماز بخواند و بسیار روزه بگیرد، مگر این که این گونه [که گفتم‏] باشد. امروزه بیشتر دوستی ها و برادری های مردم براى دنیاست. به خاطر دنیا با یک دیگر دوست مى‏شوند و دشمنى مى‏کنند و این گونه اعمال، عذاب خدا را از آنها باز نمى‏دارد.

آن صحابى به حضرت عرضه داشت: چگونه مى ‏توانم بفهمم‏ که دوستى و دشمنى ‏ام براى خداست، چه کسى دوست خداست تا او را دوست بدارم و چه کسى دشمن خداست تا با او دشمنى کنم؟

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم به سوى على علیه السّلام اشاره کرد و فرمود: آیا این مرد را مى ‏بینى؟ عرض کرد: آرى. فرمود: دوست این، دوست خداست پس او را دوست بدار. و دشمن این، دشمن خداست پس او را دشمن بدار.

دوستدار این را دوست بدار، اگر چه قاتل پدر و فرزندت باشد و دشمن این را دشمن بدار، اگر چه پدر و فرزندت باشد.[.صفات الشیعه-ترجمه توحیدى، ص: 119]
[گل][گل][گل][گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد